Cel
Szkolenie skierowane jest do osób, które w ramach swojej aktywności zawodowej zajmują się rozliczaniem podatku VAT, albo które w ramach swojej aktywności zawodowej kształtują okoliczności wpływające na rozliczanie podatku VAT (księgowi, doradcy podatkowi, biegli rewidenci, radcowie prawni, adwokaci, prawnicy, przedsiębiorcy). Uczestnicy szkolenia uzyskają wiedzę w zakresie zmian w obszarze podatku VAT wprowadzanych na 2025 r., a także w zakresie wybranych problematycznych zagadnień pojawiających się w codziennej praktyce rozliczania podatku VAT.
Podkreślenia wymaga fakt, że szkolenie obejmuje oprócz szczegółowej prezentacji zmian w podatku VAT na rok 2025, również szczegółowe omówienie najważniejszych, wybranych aktualnych problemów rozliczania tego podatku.
Program
Wykładowca: Cezary Pieńkosz – doradca podatkowy
Program kursu (8 godzin wykładowy):
- Zmiany w podatku VAT na 2025 r.:
- Zasady korzystania ze zwolnienia podmiotowego z VAT w 2025 r. Zasady obliczania limitu zwolnienia i korzystania ze zwolnienia.
- Wprowadzenie zwolnienia podmiotowego dla podatników z siedzibą w innym kraju UE niż kraj UE opodatkowania transakcji. Warunki i zasady korzystania ze zwolnienia.
- Zakres i zasady zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących. Limit zwolnienia kwotowego z kas rejestrujących na 2025 r. i zasady jego stosowania.
- Zmiany dotyczące ustalania miejsca świadczenia dla usług.
- Zmiany dotyczące odliczania podatku naliczonego i korekt podatku naliczonego.
- Zmiany dotyczące zgłoszeń rejestracyjnych.
- Pozostałe (wg stanu prac legislacyjnych).
- Faktury (faktury korygujące) i KSeF:
- Charakterystyka fakturowania w KSeF i działania KSeF według zasad obowiązującego od 1 lutego i 1 kwietnia 2026 r. (wg aktualnego stanu prac legislacyjnych).
- Rozliczanie faktur korygujących w transakcjach krajowych.
- Refakturowanie w transakcjach krajowych.
- Świadczenia kompleksowe a treść faktury.
- Faktura jednocześnie dokumentująca wykonanie świadczenia i zaliczkę.
- Aktualne problemy związane z rozpoznawaniem obowiązku podatkowego i rozliczaniem podatku należnego:
- Dostawy towarów transportowanych.
- Świadczenie rozliczane w okresach rozliczeniowych.
- Usługi budowlane i inne świadczenia dokumentowane protokołami zdawczo-odbiorczymi albo innymi dokumentami.
- Częściowe wykonanie usługi.
- Otrzymanie wpłat otrzymanych przed wykonaniem świadczenia (np. zaliczki, zadatki).
- Stawka 0% w przypadku transportu międzynarodowego.
- Aktualne problemy rozliczania VAT z tytułu świadczeń nieodpłatnych:
- Nieodpłatne przekazania towarów.
- Nieodpłatne świadczenie usług.
- Nieodpłatne świadczenia a pomoc dla powodzian.
- Aktualne problemy związane z rozliczaniem podatku naliczonego i jego korektami:
- Warunki i zasady odliczanie podatku naliczonego.
- Zasady odliczania częściowego podatku naliczonego.
- Korekty podatku naliczonego ze szczególnym uwzględnieniem korekt rocznych z perspektywy stosowania prewspółczynnika i współczynnika.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia. Dyskusja.
Dodatkowe informacje
Szkolenie hybrydowe
Udział możliwy w formie stacjonarnej lub on-line.
Wybór formy szkolenia w chwili zapisu.
Szkolenie stacjonarne.
Cena obejmuje: udział w kursie, autorskie materiały szkoleniowe, serwis kawowy.
Zajęcia odbywać się będą w siedzibie Oddziału SKwP w Płocku w godzinach 9:00 – 16:00.
Przed szkoleniem otrzymają Państwo:
- dostęp do spotkania video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji Microsoft Teams.
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Szkolenie trwa 8 godzin wykładowych i składa się z sesji video z wykładowcą:
- Sesja video I 9.00 – 10.30
- Sesja video II 10.45 – 12.15
- Sesja video III 12.45 – 14.15
- Sesja video IV 14.30 – 16.00
- komputer z kamerą i głośnikiem,
- stabilny dostęp do Internetu
Hybrydowe | Zapisz się | ||
Hybrydowe | Zapisz się |